Wednesday, December 22, 2010

Sembang skincare

meh kita sembang pasai skincare atau penjagaan kulit.

dulu mase sekolah menengah, tingkatan 2-3 gitulah aku guna sabun susu kambing. verdict? kulit jadi kering. mengapa aku beli??? bukan aku beli, arwah mak yang belikan, mesti ada orang juai kat opis dia ni. haha mak memang! :D

form 4 mak mula bagi aku guna SKII dia. well the thing is, facial cleanser dia bekas merah *teng teng teng* manada warna merah. itu tiruan.... cih patutla takde kesan. form 5 barulah emak belikan yang betul2..... (semua makpak belikan pastu anak tahu bising je kan? ;p)

SKII* dari tahun 2000-2010.

10 tahun!

tapi cleanser n miracle water je sbb SGT mahal for me. facialnya ok, di Midv, tapi beratur la sikit. tunggu sebulan, ok whaaattt! pernah juga guna krim itu dan ini dr SKII* tapi kopak la poket everytime beli. gerenti 500++. saket ;p

awal 2010 ada jugak try pharmacy brand, Avene* sbb dia claim dia sungguh mild tapi rasa macam pori tersumbat pulak sbb too mild for me. duhhh baru ingat nak ganti SKII* that time, habis teruk muka.

then OCT 2010, disebabkan stress aku gi facial mall sebelah opis. kedai namanya Herbaline, dr taiwan* kalau tak salah. redha n tawakkal je waktu tu tapiiiii facial ok :) product claim yang mereka tak guna heavy chemical. a plus point, tapi kesannya makan masa baru nampak. but it works.


semua yang aku guna for siang and malam. compact powder n liptint lupe nak snap gambo.nantilah, malas nak bangun ;p

i love their cleansing milk and hydrating mask. 3 bulan ini juga tak pernah aku guna compact powder bobbi brown* aku tu, no makeup. mase kenduri kawen adik ipar je kot guna. muka sangatttt bersih, occasional zits adala kalau tidoq mlas nak cuci muka.hehehe slah sendiri ;p and price wise, affordable sgt. eh cop, aku ada pakai compact powder, bau kacang almond lagiiii, itupun dari Herbaline* and rose extract lip tint juga dr Herbaline*. semuanya mesra kulit dan berbau yummy!

sebenarnya bersyukur jumpa skincare yang sesuai selain dr yang mahal itu. tapi fyi, skincare bukan untuk selamanya, ada waktunya kulit kita akan imun dan masa itulah kena cari for new skincare.

maybe i found my HG cleansing milk (RM70++). go give Herbaline facial a try. amik package RM128 itu sbb yang itu yang best. untuk extraction yang tak sakit langsung, facial di The Mall*. best best, siap tertido waktu extraction. gilos. if buat facial kat sebelah office tu siap nangis hakuuuuu.


awwwww sweet kan? maksud dia "cikyoi (nama husband ;p) punya sayang". saya! saya! *angkat tangan tinggi-tinggi*

so, what's your favourite skincare? :)?

No comments:

 

© Copyright Of Being Beautiful - Designed by Krafty Palette